Bechamelsås

Idag lärde vi oss att göra en bechamelsås på 1 liter mjölk vilket innehöll bara 70 gram mjöl och 70 gram smör. Men den jag gjorde blev helt ok. Ostsåsen var inte så god men skinksåsen var mumsig :) Haha ^^
För er som inte vet en bechamelsås är så det är en vit grundsås som man använder till bl.a. lasagne och vill man ha den till typ svampsås så lägger man bara i svampar i såsen. Vi hade ostsås och skinksås så vi rev osten och hackade skinkan. Eller ja, min ena kompis hackade skinkan :)
I morgon ska vi göra lasagne och en greksisk nationalrätt som jag nu inte minns namnet på nu igen xD Bra minne man har då :) Men det lät iallafall gott :)


xoxo

Kommentarer

Kom ihåg att du inte är anonym eftersom jag kan se din IP-adress ;) Inga spaminlägg om "Besök min blogg!" Har ni tävlingar så är jag gärna med :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0