Facebook - Åldersgräns 13

Jag har sökt runt lite på facebook på personer, mittiallt hittar jag folk under 13 som är med. Finns folk som är från 8-10 år som är med. Liksom vad är coolt med facebook? Det är en vuxen/tonårssida. Inget för barn under 13.

Jag råder alla vuxna att säga nej till att låta deras barn gå med på facebook. Det är ju ert privat liv tills dom är 13 år. Säg nåt i stilen med "Den dagen du blir 13 år får du gå med på facebook. Inget före det". Jag ska aldrig låta mina barn gå med på facebook förens i 13 års åldern. Jag förstår dessutom varför dom vill vara med eftersom det finns spel att spela. Men dom kan ju vänta?

Sen har jag ju hittat folk som registerat sina husdjur på facebook. Är dom helt galna eller skaffar dom sig vänner till facebook spelen? Och i mitt stilla sinne har jag funderat på om ens husdjuret sagt det vill vara med på facebook.

Eller vad tycker ni kära läsare?


xoxo

Kommentarer

Kom ihåg att du inte är anonym eftersom jag kan se din IP-adress ;) Inga spaminlägg om "Besök min blogg!" Har ni tävlingar så är jag gärna med :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0