Alkoholen...

Ska prata lite om alkoholen nu för er...
Ni vet att alkoholen påverkar personer väldigt negativ. Dricker dom inte i måttliga mängder så går det åt skogen för personen. Jag känner x-antal personer som super sig redlöst fulla som sen skriver och säger saker som dom senare kommer ångra.
Jag ser ingen stor nytta med att dricka alkohol i stora mängder. Mindre och måttliga passar mycket bättre!
Vem har inte smakat alkohol?
Jag har smakat alkohol i olika sorter... Det vill säga öl, cider och vin. Men cidern är favoriten.
Nästa år fyller jag ju 18 och då kommer det ju bli lite alkohol intag i måttliga mängder och inte redlöst full. Noway!

Jag tycker att alla som är myndiga till att köpa alkohol ska inte köpa ut till underåriga. Visst kan dom ha dem att smaka lite men inget mer!

Alkohol i stora mängder leder till alkoholförgiftning och det kan faktiskt leda till döden. Så drick alkohol i måttliga mängder och sluta då det känns bäst för dig! Det löser inga problem av att dricka alkohol eftersom det gör saken värre.

Så tänk på detta!

Kommentarer
Postat av: Evah

Bra skrivet :) Fast jag tycker ju inte man ska låta dem smaka heller egentligen eftersom det ger en invit till att dricka. Men håller med att om man ska dricka, ska man göra det med måtta :)

2011-06-03 @ 23:39:07
URL: http://Evaaaahs.se
Postat av: Evah

SV: Okej :) Jag har aldrig heller varit full. Det enda jag druckit i mitt liv är cider, men jag dricker inte ens det längre. Bara alkoholfritt :)

2011-06-04 @ 12:54:48
URL: http://Evaaaahs.se
Postat av: Heidi

Såååååååå sant Emz!

2011-06-05 @ 21:06:22

Kom ihåg att du inte är anonym eftersom jag kan se din IP-adress ;) Inga spaminlägg om "Besök min blogg!" Har ni tävlingar så är jag gärna med :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0