Mina funderingar med dysmeli

Just nu sitter jag och funderar smått över vad min dysmeli kan ställa till med för typ av problem i framtiden som t.ex. jobb. Jag har smått problem med att ta ut saker ur ugnen och jag är jätterädd för att bränna mig på handen. Även så var jag på väg här i tisdags att bli av med 2-3 fingrar då jag hackade rödlök och jag är otroligt glad att jag hann reagera så snabbt att jag drog undan handen jättesnabbt. Men jag ska fortsätta se framåt på livet och även positivt.
Dysmelin har ju sina fördelar, t.ex. på gymnastiken i högstadiet slapp jag göra en sak på muskelkonditionstestet och det var att hänga så länge man orkar på en sak. Och jag skulle inte ha klarat av det. Det visste jag ju innerst inne.

Till alla med dysmeli eller har barn som har det: Tänk positivt, det hjälper er på traven otroligt mycket! :)



xoxo

Kommentarer
Postat av: EmmA

Haha jag slapp också hänga i typ ringar på idrotten :D Min läkare hade sagt när jag var liten att jag skulle nog inte kunna cykla. Skulle vara svårt att hålla i styret. Men det går bara fint. Jag tävlar till och med i luftgevärsskytte, på samma vilkor som alla andra.



Visst kommer det dagar då man önskade att man hade en "vanlig" hand, men sen tänker man "Nä, det hade inte varit jag."

2010-09-19 @ 12:00:49
URL: http://woosh.blogg.se/

Kom ihåg att du inte är anonym eftersom jag kan se din IP-adress ;) Inga spaminlägg om "Besök min blogg!" Har ni tävlingar så är jag gärna med :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0