Ibland inser man...

att vissa saker ska man ta vara på, vi lever livet. Tänk på det.
Men sen kan det hända att man förlorar kontakten med personer, eller helt enkelt så försvinner dom ut ur ens liv.
Jag saknar vissa tider från förr.
Jag saknar min farmor och min farfar.
Båda dog för några år sen.
Saknar farmors gröt och plättar, inklusive allt hon bakade.
Hon stickade och virkade mycket med, hon stickade stickasockorna, vantarna, halsdukar och sånt.
Ingen annan i vår släkt gör det. Jag har försökt göra det, men jag orkar inte, det är för jobbigt.
Farfar har jag inte så mycket minne av, men han betyde endel för mig som barn.
Vi planterade morötter, ärter och sånt med han.

Ge mig den där tiden då man var liten, så man får uppleva den igen. Skulle va sjukt kul.

Har ni nån farmor, farfar, mormor eller morfar som dött? Eller kanske alla mor- och farföräldrar har dött för er?


Vet inte ens varför jag skriver detta, men jag hade inget annat att blogga om :o

Kommentarer
Postat av: Knastrollet

Alla minahar dött så. min morfar och farfar träffade jag aldrig. min farmor dog när jag typ var 9 och min mormor när jag var 17 tror jag

2011-07-15 @ 23:04:09

Kom ihåg att du inte är anonym eftersom jag kan se din IP-adress ;) Inga spaminlägg om "Besök min blogg!" Har ni tävlingar så är jag gärna med :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0