Enkel kvällspaj

Jättegod paj, nu ska ni få receptet:

 

Pajskalet:
3½ dl mjöl
100 gram smör eller margarin
1 tsk oregano
½ tsk salt

Fyllningen:
2½ msk stark senap eller dijonsenap
3 tomater
150 gram skärgårdsgräddost (funkar med vanlig ost)
150 gram basturökt skinka i skivor (funkar med skinkbitar också)
färsk basilika

 

Gör såhär:
1.
Blanda mjölet, smöret, oreganon och saltet i en matbredare (om ni inte har en matbredare gör det förhand)
2. Tryck ut degen i en pajform med 24 cm i diabeter.
3. Bred ut en omgång senap ovanpå bottnen. Du kan också breda ut lite senap på kanterna. skär tomaterna i tunna skivor. Hyvla osten i skivor. Halvera skinkskinvorna.
4. Placera tomat-, ost- och skinkskivorna i omlott ovanpå bottnen.
5. Grädda i ugnens lägsta fals i 200 grader i ca 30 min.
Dekorera med färsk basilika.

 

Njuuut av denna gudomliga paj. Det är senapen som gör den god! :D

 

xoxo


Kommentarer
Postat av: D-Man

Verkar mums!

2011-03-20 @ 01:25:56

Kom ihåg att du inte är anonym eftersom jag kan se din IP-adress ;) Inga spaminlägg om "Besök min blogg!" Har ni tävlingar så är jag gärna med :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0