Svar på fråga

Anonym om Mina framtidsplaner med dysmeli:
Skulle du inte kunna berätta lite om hur du själv upplever vardagen och om tex. din dysmeli försvårar/förhindrar dig från att göra vissa grejer, och om hur andra reagerar på det ? :)


Jag kommer försöka berätta om allt.
I skolan så då jag gick där hade de ett muskekonditionstest på gymnasitiken och då skulle man försöka hänga länge i en på en stång. Men jag kunde inte göra det vilket vissa upplever som orättvist. Dessutom förhindrar inte allt mig. Jag kan inte göra allt på samma sätt utan jag gör det på mitt egna sätt.
Då jag skulle lära mig knyta skosnören tog det väldigt länge. Först när jag var 9 eller 10 år så kunde jag det. Även i lågstadiet så upplevde mina klasskamrater att det var orättvist att läraren skalade mina potatisar, men vad kan jag göra åt det? Nu kan jag iallfall skala potatis själv. :)

Kommentarer

Kom ihåg att du inte är anonym eftersom jag kan se din IP-adress ;) Inga spaminlägg om "Besök min blogg!" Har ni tävlingar så är jag gärna med :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0